Menu Start Strona główna Materiały dla studentów MTI - kanon oprogramowania Kursy multimedialne Kurs: LibreOffice Writer Cywilizowanie Windows 8 i 8.1 O autorze witryny Dane kontaktowe Publikacje Multimedia dla najmłodszych Seminarium e-learning Biogram Materiały do zajęć - instrukcje Wizualizacje procesów i zjawisk Praca naukowa Ogłoszenia Instrukcje do zajęć z MTI Plan zajęć Zaliczenie z MTI - semestr letni Egzaminy

 
JJ Kursy | Logo | Email | Autor

 
 

YouTube

 

Generator kodów QR

 

..
 

Kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury 12AKiTAwS-SP lab 1 i 2 (23-24)

JJ kursy | http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz

 

Terminy konsultacji.

Katalog przedmiotu oraz warunki uzyskania zaliczenia. Uwaga! Obowiązującym katalogiem (sylabusem) jest niniejsza strona internetowa.

Rejestracja w grupie laboratoryjnej i potwierdzenie zapoznania się z treściami kształcenia oraz warunkami uzyskania zaliczenia.


 

 

 

 FREKWENCJA  

 PLAN    NS  

12AKiTAwS-SP Lab.2

Czw. 8:00 -9:30

12AKiTAwS-SP Lab.2

Czw. 9:45 -11:15

     
       
 

TERMINY wtorek

TEMATY

 01  05-10-2023

 02  12-10-2023

 03  19-10-2023

 04  26-10-2023

 05  02-11-2023

 06  09-11-2023

 07  16-11-2023

 08  23.11.2023

 09  30-11-2023

 10  07.12.2023

 11  14.12.2023

 12  21.12.2024

 13  11.01.2024

 14  18.01.2024

 15  25.01.2024

- Wprowadzenie. Forma realizacji zajęć. Media społecznościowe w animacji kultury.

- Oddziaływanie filmów oraz przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych cz.1.

- Oddziaływanie filmów oraz przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych cz.2.

- Koncentracja i utrzymanie uwagi jako warunek konieczny utrzymania widzów.

- Metoda obserwacji w badaniach społecznych. YouTube Analytics jako narzędzie badawcze.

- Prezentacja koncepcji kanałów YouTube. Oddziaływanie komunikatów medialnych - test online.

- YouTube jako platforma edukacyjna (realizacja wideo tutoriali oraz działań w obszarze animacji kultury).

- Przygotowanie stanowiska do nagrywania (streamowania) dźwięku i wideo.

- Streaming oraz montaż audio-wideo.

- Projekt oddziaływań medialnych w obszarze animacji kultury z zastawaniem kanału YouTube.

- Prowadzenie (wygląd i promocja) kanału YouTube. Materiały YouTube na stronie internetowej.

- Alternatywne aplikacje do filmowania pulpitu (rejestracja wideo tutoriali).

- Podstawowe informacje o plikach graficznych (elementy osadzane w obrębie filmu wideo).

- Podstawowe informacje o prawie autorskim (wymogi serwisu YouTube).

- YouTube Analytics, a dostosowywanie przekazów do preferencji i oczekiwań widzów. Ocena prac.

 Numery laboratoriów są hiperłączami.

 Terminy oznaczone żółtym kolorem muszą być zrealizowane wcześniej  ze względu na nieobecność prowadzącego.

Studenci  | Dysk Google | Zaliczenie | Do wyboru | Kodeks bezpiecznego postępowania z plikiem pracy magisterskiej  | Oprogramowanie  | Dokumenty Google  | OneDrive

 

LABORATORIUM 1

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Wprowadzenie. Forma realizacji zajęć. Media społecznościowe w animacji kultury.

 

Zajęcia e-learningowe - podstawowe procedury

 

Wprowadzenie oraz cel zajęć

Zapoznanie ze stroną przedmiotu oraz witryną edukacyjną JJ Kursy.

Warunki uzyskania zaliczenia, podstawowe treści i zagadnienia, literatura. Podanie hasła do materiałów.

Informacja o konieczności założenia prywatnych kont "Gmail" - na potrzeby zajęć laboratoryjnych (ten i przyszłe semestry).

 

Terminy / pojęcia:

Media społecznościowe i ich oddziaływanie.

Kanał YouTube w pracy animatora kultury.

 

Zapoznanie z literaturą uzupełniającą.

LABORATORIUM 2

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Oddziaływanie filmów oraz przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych - cz.1.

 

Zagadnienia:

 Opracowanie koncepcji kanału YouTube.

 Oddziaływanie filmów i przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych cz.1.

 

Film: Koncepcje człowieka a rola i miejsce nowych mediów w procesach poznawczych - wykład wideo cz.1 (od 20:56).

 

LABORATORIUM 3

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

  • Oddziaływanie filmów oraz przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych - cz.2,

 

Zagadnienia:

 Koncepcja kanału YouTube

 Oddziaływanie filmów i przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych cz.2.

 Człowiek w świecie mediów. Poznawanie świata poprzez media.

 Systemy reprezentacji rzeczywistości (konstruktywizm) a konstrukcja komunikatów medialnych.

 Przekaz pozawerbalny.

 

Film: Koncepcje człowieka a rola i miejsce nowych mediów w procesach poznawczych - wykład wideo cz.2.

Pliki uzupełniające (dla zalogowanych).

LABORATORIUM 4

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

   Koncentracja i utrzymanie uwagi jako warunek konieczny utrzymania widzów.

 

Zagadnienia:

 Stymulacja procesów uwagi w obszarze trzech form przekazu multimedialnego (obrazowa, symboliczna i czynnościowa).

 Procesy / typy uwagi.

 Rozwiązania koncentrujące uwagą na wybranych treściach przekazu medialnego  w obrębie trzech podstawowych form przekazu.

 Kompozycja obrazu (ekranu, interfejsu), a zapamiętywanie przekazu (np. optyczny punkt centralny.

 

Film: Koncentracja i utrzymanie uwagi jako warunek konieczny zapamiętania treści przekazu medialnego (74 min).

LABORATORIUM 5

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Metoda obserwacji w badaniach społecznych. YouTube Analytics jako narzędzie badawcze.

 

Zagadnienia:

 Big Data - pojęcie i przykłady: Google Analytics oraz YouTube Analytics (demonstracja własnych platform).

 YouTube Analytics - raporty oraz wykresy utrzymania uwagi.

 Autoprezentacja - uwarunkowania.

 Podobieństwa i różnice: okulografia (ang. eye tracking), a względny i bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi w YouTube Analytics.

 Badania: metodologia i przykłady (wiedza deklaratywna i proceduralna - Dyskursy Młodych Andragogów 2019: ).

 Co Google wie o każdym z nas?

 

Materiały i źródła:

 Jędryczkowski J. (2019) Metoda obserwacji i analiza aktywności studentów w systemie kształcenia na odległość: PDF str. 195

 Jędryczkowski J. (2019) Nowe media w procesie nauczania-uczenia się studentów:  
 

Film: Przykłady badań naukowych realizowanych z zastosowaniem narzędzi YouTube Analytics (20 min.):

LABORATORIUM 6

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMATY:

Studenci - prezentacja koncepcji kanałów YouTube.

Oddziaływanie komunikatów medialnych - test online.

 

Zagadnienia:

 Studenci prezentują koncepcje własnych kanałów YouTube oraz materiałów, które zamierzają opublikować.

Test: "Oddziaływanie komunikatów medialnych" - pisany w domu (termin oraz link w Classroomie).

LABORATORIUM 7

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

YouTube jako platforma edukacyjna (realizacja wideo tutoriali oraz działań w obszarze animacji kultury).

 

 Dyskusja.

 Przegląd rozwiązań stosowanych na kanale JJ Kursy.

LABORATORIUM 8

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Przygotowanie stanowiska do nagrywania (streamowania) dźwięku i wideo.

 

Zajęcia praktyczne:

Przygotowanie stanowiska do nagrywania dźwięku: statywy i mikrofony (ich rodzaje); darmowe aplikacje (Equalizer APO, Free VST Plugins, OBS Studio, Audacity) oraz uzyskiwanie profilu szumu stanowiska do nagrań. Wyciszanie stanowiska do nagrywania dźwięku (wyciszanie komputera; maty tłumiące dźwięk).

LABORATORIUM 9

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

• Streaming oraz montaż audio-wideo

 

Montaż audio-wideo (aplikacje systemu Windows, darmowy Shotcut oraz Wondershare Filmora (w sali bardzo stara wersja).

Uwaga! W chwili obecnej do montażu wideo proponuję dostępny w Windows 10 i 11 Clipchamp. Polecam także całkowicie darmowy i spolszczony program Shotcut. Program nie posiada żadnych ograniczeń (długość filmu, rozdzielczość, kodek). Jedyną wadą jest słaba intuicyjność, jednak w serwisie YouTube jest bardzo wiele filmów instruktażowych, które szybko umożliwiają opanowanie podstaw pracy. Osoby posiadające "mocne" komputery gamingowe mogą zainstalować darmową wersję DaVinci Resolve. Prosty montaż można wykonać korzystając z darmowej wersji Canvy online.

 

Film: Jak zmontować film w trybie online? Canva.

LABORATORIUM 10

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Projekt oddziaływań medialnych w obszarze animacji kultury z zastawaniem kanału YouTube

 

Studenci: Prezentacja własnych kanałów YT. Prezentacja (i omówienie stanu zaawansowania) własnych projektów.

LABORATORIUM 11

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Prowadzenie (wygląd i promocja) kanału YouTube. Materiały YouTube na stronie internetowej

 

Zagadnienia:

1. Fotografia cyfrowa - podstawowe zasady:

2. Pliki graficzne i ich obróbka.

3. Rejestracja i obróbka dźwięku:

Film: Nagrywanie źwięku z zastosowaniem programu Audacity.

Na zajęciach będziemy nagrywali z zastosowaniem analogicznych filtrów jak w OBS Studio (filtry w Equalizerze APO).

LABORATORIUM 12

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Alternatywne aplikacje do filmowania pulpitu (rejestracja wideo tutoriali)

 Zagadnienia:

1. Filmowanie oraz montaż (film tworzony z fotografii oraz plików wideo z zastosowaniem aplikacji "Edytor wideo" w Windows 10).

2. Zaawansowanym użytkownikom (nieobowiązkowe) polecam tworzenie klipów wideo z zastosowaniem HitFilm Express 12:

 

Film: Darmowy HitFilm Expres jako narzędzie do montażu wideo.

Niestety z każdą kolejną wersją programu coraz większa liczba opcji jest płatna.

 

Materiały:

Darmowa muzyka i efekty dźwiękowe (bez potrzeby zakładania konta):

FMA (Free Music Archive).

Free Sound Effects

Wymagane założenie konta:

https://www.jamendo.com/explore

https://filmstro.com/

https://www.musicbed.com/

https://www.marmosetmusic.com/

https://www.songfreedom.com/home/library

https://www.audiosocket.com/

http://www.smartsound.com/

http://www.audiomicro.com/royalty-free-music  (także efekty)

https://www.audioblocks.com/royalty-free-audio/sound-effects (efekty)

LABORATORIUM 13

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Podstawowe informacje o plikach graficznych (elementy osadzane w obrębie filmu wideo).

Zagadnienia:

Tworzenie plików PDF (dowolny kształt) - logotypy.

LABORATORIUM 14

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Podstawowe informacje o prawie autorskim (wymogi serwisu YouTube)

Zagadnienia:

Przegląd udostępnianych plików dźwiękowych i typy licencji.

LABORATORIUM 15

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

YouTube Analytics, a dostosowywanie przekazów do preferencji i oczekiwań widzów.

Materiały:

Film: Google Analytics na własnej stronie internetowej

Uwaga! Pojawiła się nowa wersja Google Analytics oznaczona numerem 4.

 

 ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

   

 

 

Program przedmiotu opracował dr Jacek Jędryczkowski

q1