Menu Start Strona główna Materiały dla studentów MTI - kanon oprogramowania Kursy multimedialne Kurs: LibreOffice Writer Cywilizowanie Windows 8 i 8.1 O autorze witryny Dane kontaktowe Publikacje Multimedia dla najmłodszych Seminarium e-learning Biogram Materiały do zajęć - instrukcje Wizualizacje procesów i zjawisk Praca naukowa Ogłoszenia Instrukcje do zajęć z MTI Plan zajęć Zaliczenie z MTI - semestr letni Egzaminy

 
JJ Kursy | Logo | Email | Autor

 
 

Google AnalyticsGoogle Alerts

Facebook

Twitter

Instagram

linkedin

Snapchat

......

 

 

PROJEKT AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ W SIECI 31-AKITAwS-SP (2023-24)

JJ kursy | http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz



       

31AKITAwS-SP
Środa 9:45-11:15

       
       

FREKWENCJA  |  PLAN UZ 

TERMINY LABORATORIA / TEMATY

 01  04-10-2023

 02  11-10-2023

 03  18-10-2023

 04  25-10-2023

 05  08-11-2023

 06  15-11-2023

 07  22-11-2023

 08  29-11-2023

 09  06-12-2023

 10  13-12-2023

 11  20-12-2023

 12  10-01-2024

 13  17-01-2024

 14  24-01-2024

 15  31-01-2024

Wprowadzenie. Omówienie koncepcji oraz celu zajęć.

Brand marketing, a Web Design. Typy plików graficznych.

Projektowanie witryny marki;  koncepcje produktów (filmów)

Optymalizacja kodu strony; SEO; Google Analytics.

Brand marketing - multimedia: elementy multimedialne witryny; kategoria „Kontakt”: fotografie, konfiguracja map Google.

Projektowanie prezentacji wynoszącej (materiał promocyjny). Elementy marki w obrębie filmu.

Kanał YouTube - brandmarketing. YouTube Analytics raporty i ich znaczenie. Badania marketingowe - frazy kluczowe.

Integracja mediów społecznościowych z witryną marki: blog, X (Twitter), Instagram, LinkedIn i inne.

YouTube - elementy marki w obrębie filmów i kanału i witryny i mediów społecznościowych . Raporty Google Analytics.

Konsultacje projektów (1).  Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

Formularze Google – jako proste narzędzie interakcji z klientami; algorytmy do analizy formularzy Google.

Konsultacje projektów (2). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

Kontakt z odbiorcami / fanami.

Konsultacje projektów (3). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

Analiza i ocena raportów: Google Analytics, YouTube Analytics oraz statystyk z mediów społecznościowych.

 Numery laboratoriów są hiperłączami.

 Terminy oznaczone żółtym kolorem muszą być zrealizowane wcześniej  ze względu na nieobecność prowadzącego.

TEORIA DO ZAJĘĆ

 01   - Nowy typ odbiorcy/ klienta.

 02   - Brand marketing; Web Design.

 03   - Platforma biznesowa.

 04   - Media/ multimedia/ procesy uwagi.

 05   - Autoprezentacja w SM.

 06   - Neuromarketing; marketing. szept. i wirusowy.

 07   - Promocja/ skuteczność/ zaufanie.

 08   - Web Analytics


LABORATORIA

 

LABORATORIUM 1

q1

TEMAT:

Wprowadzenie. Omówienie koncepcji oraz celu zajęć.

 

WPROWADZENIE ORAZ CEL ZAJĘĆ

Większość zadań laboratoryjnych jest wykonywana indywidualnie, jednak przewiduję utworzenie dwuosobowych zespołów z wyznaczonym . Poszczególne osoby wybierają sobie zakres obowiązków, za który odpowiadają, np.: : witrynę, wybrane media społecznościowe, filmy, promocja, grafika, raporty.

Z chwilą opublikowania „witryny” należy rozpocząć promocję w mediach społecznościowych (najlepiej dwa rózne). W poszczególnych mediach należy systematycznie zamieszczać elementy marki (logo, banery, prezentację wynoszącą, filmy) i przede wszystkim wpisy.

Wszystkie media społecznościowe muszą kierować potencjalnego na oficjalną stronę internetową (stronę marki). Istotnym czynnikiem decydującym o ocenie końcowej jest ocena kampanii (statystyki, raporty, zaangażowanie fanów).


 01   Teoria: Nowy typ odbiorcy/ klienta.

 

Strona marki:

 Pojawienie się działów / podstron:  O nas, Gwarancja, Produkt/ Oferta, Referencje (?), Aktualności, Kontakt, itp.

 Wygląd strony, w tym: favicona, logo, baner (elementy marki na wszystkich podstronach).

 Zawartość kodu witryny: opis witryny, słowa kluczowe, opisy hiperłącz, opisy grafik, nagłówki (niekoniecznie w CMS), analityka Google (!).

 

Strona docelowa produktu/ oferty (landing page):

 Realna wartość produktu (korzyści funkcjonalne i symboliczne).

 Jakość produktu / oferty.

 Sposób dystrybucji / produktu.

 Materiały dla fanów.

 

Prezentacja wynosząca (każdy student przygotowuje własną):

 Zastosowanie wiadomości na temat konstruowania sloganów – Teoria 2.

 Zastosowanie rozwiązań dotyczących stymulacji procesów uwagi – Teoria 4.

 Walory estetyczne i jakość wykonania (techniczna [1] [2]).

 

YouTube Analytics i prezentacja wynosząca:

 Prezentacje wynoszące mają pojawić się we wszystkich mediach społecznościowych promujących produkt. Należy zatem przedstawić  raport

obrazujący źródła wejść na daną prezentację (film) wskazując na największy zasięg danego medium.

 W raporcie należy uwzględnić wskaźniki utrzymania uwagi ilustrujące poziom zaangażowania odbiorców (szczególnie względny).

 Statystyki.

 

Media społecznościowe (oceny dla odpowiedzialnych za dane medium - w tym także strona produktu):

 Systematyczne zamieszczanie materiałów w mediach społecznościowych.

 Promowanie marki i produktu.

 Materiały dla fanów.

 Budowanie społeczności "plemienia".

 Jakość prezentowanych materiałów (treść i forma - elementy stymulacji / manipulacji).

 Statystyki.

 

Google Analytics – raporty wraz z wnioskami:

 Statystyki

 Raport przepływu określający źródła wejść na stronę produktu – wskazanie najbardziej skutecznych mediów społecznościowych i próba

określenia przyczyn.

 Wnioski na temat grupy docelowej (raporty: Odbiorcy/ Zainteresowania/  - Przegląd oraz  - Segment na rynku).


Zadania:

1. Sprawdzić, czy udzielono dostępu do wszystkich zasobów sieciowych.

2. Wyrazić zgodę (lub nie) na możliwość anonimowego sprawdzania swoich obecności, punktów i ocen. Po wyrażeniu zgody będzie student uzyska dostęp do wymienionych informacji. Widoczne będą numery albumów całej grupy i odpowiadające im dane (frekwencja, punkty oceny).

 

Omawiam:

 koncepcję platformy zintegrowanej z mediami społecznościowymi,

 znaczenie produktu na tle innych elementów platformy biznesowej.

 

Zadanie domowe:

Opracować wstępną koncepcję: projektu, marki, logo oraz kampanii promocyjnej.

LABORATORIUM 2

q1

TEMAT:

Brand marketing, a Web Design. Typy plików graficznych.

 

 02   Teoria: Brand marketing; Web Design.

 

Zadania:

Opracować koncepcję oraz przygotować odpowiednie pliki:

1. Logo projektu.

2. Favicona - plik PNG, np. 128x128 pikseli (raczej nie większy niż 256x256).

3. Banery witryny i ewentualnie odpowiadającą im grafikę na potrzeby mediów społecznościowych.

4. Materiały wskazane przez prowadzącego i przesłać je na Dysk Google.

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

GIMP

7zip

 

Materiały:

 Grafika rastrowa i fotografia cyfrowa: Pobierz prezentację
 

Materiał wideo:

Fotografia cyfrowa oraz grafika rastrowa

Pliki graficzne i ich konwersja

 

Tworzenie logotypów - PhotoFiltre

 

 

Strony internetowe i narzędzia online:

 Adobe Color: wybór zestawu barw

 Gotowe ikony (ICO i PNG): IconArchive

 Gotowe ikony (ICO i PNG): FindIcons

 Gotowe ikony (ICO i PNG): IconFinder

 Fonty Google

 Online Golden Text Generator (generatory ozdobnych napisów).

 Generator ozdobnych napisów (PL): profilki.pl

 Generator ozdobnych napisów: flamingtext.com

LABORATORIUM 3

q1

TEMAT:

Projektowanie witryny marki;  koncepcje produktów (filmów)

 

 03   Teoria: Platforma biznesowa.

 

Prezentacja (studenci) koncepcji produktu.

 

Zadania:

Opracować koncepcję Witryny Google zawierający elementy promujące markę / produkt ...

Zarejestrować witrynę w Google Analytics.

 

LABORATORIUM 4

q1

TEMAT:

Optymalizacja kodu strony; SEO; Google Analytics.

 

Formularz rejestracji witryn internetowych oraz mediów społecznościowych.

 

Uwaga!

Na kolejne zajęcia proszę przygotować (każdy student) slogan reklamowy (dla marki lub produktu) zgodnie z wytycznymi (Dariusz Doliński, Psychologia reklamy).

 

Zadania:

1 Dokonać rejestracji w Google Analytics i pobrać kod do wklejenia na stronę (instrukcja pptx: Pobierz prezentację z 2019 roku).

2. Wykonać optymalizację kodu strony tworząc nagłówki na wszystkich tytułach.

3. Unikalny tytuł witryny (może być neologizm, ale kojarzący się z produktem, np. jak "Oponeo") jako warunek pozycjonowania organicznego.

4. Oryginalne (autorskie treści) jako warunek pozycjonowania organicznego.

 

SEO (Search Engine Optimization) dla Witryn Google

1. Tytuł strony; słowa kluczowe (unikalne dla każdej podstrony), unikalny opis każdej podstrony.

2. Wprowadzanie etykiet (ScreenTip text) do każdego hiperłącza. W Witrynach Google tylko hiperłącza na grafikach (tekst alternatywny).

3. Etykiety do podstron witryny w postaci (Nazwa Marki | Tytuł podstrony). W Witrynach Google niedostępne (unikać polskich znaków w nazwach podstron).

4. Opisy dla każdej osadzanej grafiki (Picture Properties) - więcej przy okazji tematu: narzędzia do audytu stron.

5 Wpisy „gościnne” w mediach społecznościowych.

6. UE+UX.

UI (user interface) sposób (aspekt techniczny) komunikacji człowieka z witryną (medium).

UX (user experience) doświadczenia (aspekt emocjonalny i praktyczny) podczas korzystania z interfejsu.

 

Materiały do pobrania: UI i UX, content marketing, pozycjonowanie organiczne, terminy i pojęcia (hasło na zajęciach).

 

Uwaga!

Zamieszczanie na stronie pluginów powodujących interakcje z mediami społecznościowymi nie ma sensu. W Polsce jest bardzo popularne oprogramowanie typu Adblock, które skutecznie usuwa takie elementy. Może to prowadzić do nieporządnych zmian w kompozycji strony. Sytuacja ta może dotyczyć także elementów graficznych na których osadzono zwykłe hiperłącza, np. do serwisów YouTube lub Google+. Jak widać nie dotyczy to hiperłącz osadzanych na tekście. Na zajęciach przetestujemy  jednak kilka pluginów w celu sprawdzenia ich działania: PLUGINY.

 

Po osadzeniu analityki Google na własnej stronie można w okienku przeglądarki kliknąć prawym i wybrać Zbadaj. Jeśli pojawiają się tam błędy dotyczące Google Analytics: „nie udało się załadować zasobów: http://www.google-analytics.com/ga.js”. Najczęściej nie oznacza to rzeczywistych błędów. Komunikaty te wynikają z pracy Adblocka. Po otwarciu strony w trybie incognito znikają. Czy to oznacza, że analityka Google nie indeksuje prawidłowo użytkowników Adblocka?

 

Literatura:

SEO. Biblia (ebook)

SEO dla każdego

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW


Link zewnętrzny SEO + UX
     

LABORATORIUM 5

q1

TEMAT:

Brand marketing - multimedia: elementy multimedialne witryny; kategoria „Kontakt”: fotografie, konfiguracja map Google.

 

Uwaga!

Tworząc komponenty multimedialne platformy (witryna, media społecznościowe) należy zastosować stymulacje w obszarze formy i treści przekazu:

- rozwiązania stymulujące procesy uwagi (w szczególności: mimowolnej w tym torowanie oraz dowolnej),

- zalecenia dotyczące kompozycji obrazu, a także całego interfejsu z uwzględnieniem UX (user experience),

- rozwiązania i strategie wykorzystujące zjawisko załamania przerwy między bodźcem i reakcją (brakujące pół sekundy),

- rozwiązania dotyczące konstruowania sloganów reklamowych (psychologia reklamy).

 

Zagadnienia z TEORII:

 01   - Nowy typ odbiorcy/ klienta.

 02   - Brand marketing; Web Design.

 04   - Media/ multimedia/ procesy uwagi.

 

Zadania:

1. Każdy student rejestruje własny slogan reklamowy:

 2. Na podstronie "Kontakt" oprócz danych kontaktowych (także dostępnych w formie kodu QR) należy zamieścić fotografię siedziby firmy

(najlepiej, gdy jest ona widoczna wraz z nazwą na Google Street View) oraz Mapę Google z naniesioną trasą dojazdu. Dobre wrażenie zrobi

także fotografia kierownictwa firmy.

3. Google Analytics: konwersja, a konfiguracja śledzenia celu.

 

Kod QR

 

 

Materiały:

Google Analytics - oficjalna strona

LABORATORIUM 6

q1

TEMATY:

Brand marketing: realizacja  prezentacji wynoszącej (filmu).

Realizacja dźwięku:  nagrywanie, miksowanie, konwersja, legalne materiały dźwiękowe. Montaż filmu.

 

 05   Teoria: Autoprezentacja w mediach społecznościowych.

 06   Teoria: Neuromarketing; marketing. szept. i wirusowy.

 07   Teoria: Promocja/ skuteczność/ zaufanie.

 

Przygotowanie elementów graficznych (przegląd witryn znanych marek w poszukiwaniu inspiracji).

Oczywiście można skorzystać z innych programów. Prostą i łatwą w obsłudze aplikacją jest Microsoft Clipchamp dostępny w Windows 10 i 11 lub Canva online.

 

Zadania (audio):

1. Wykonać nagrania audio (najlepiej w domu) oraz zgromadzić darmową muzykę (narzędzia twórców YouTube).

2. Wykonać wstępną obróbkę dźwięku (odszumianie, ewentualna zmiana tempa, miksowanie).

3. Nakręcić (najlepiej w domu z zastosowaniem smartfonów) filmy promocyjne w rozdzielczości 1920x1080 pikseli lub zmontować filmy z fotografii (legalne źródła).

4. Wszystkie graficzne materiały mogą zostać osadzone w prezentacji multimedialnej (PowerPoint lub LibreOffice Impress) i sfilmowane z zastosowaniem OBS Studio (wymogiem jest jednak posiadanie monitora pracującego w rozdzielczości 1920x1080).

 

Zadania (wideo):

1. Opracować scenariusz prezentacji (filmu) wprowadzającej (napisy, komentarze audio, filmy). Inne terminy w przypadku konkretnej imprezy (!).

2. Przygotować grafiki prezentacyjne w rozdzielczości 1920x1080 pikseli.

3. Przydział zadań do wykonania w domu (nagrania audio / wideo).

4. Zapoznać się z materiałem: YouTube - angażowanie społeczności.

 

Uwaga!

W trzyosobowym zespole (jeśli taki powstanie) jeden film będzie prezentacją wynoszącą strony głównej. Pozostałe zostaną umieszczone na podstronach produktu. Proszę pamiętać o odpowiedniej formie i treści przekazów medialnych! Najlepsze materiały trafią na kanał YouTube kierunku.

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

Microsoft Power Point lub LibreOffice Impress

Audacity

 

Materiał wideo:

Nagrywanie dźwięku z zastosowaniem programu Audacity

Montaż wideo z zastosowaniem Canvy online.


Literatura:

Okładka: Profesjonalna prezentacja multimedialna Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji (ebook) Okładka: Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów Okładka: Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela

LABORATORIUM 7

q1

TEMAT:

Kanał YouTube - brandmarketing. YouTube Analytics – typy raportów i ich znaczenie.

Przykład prostych badań marketingowych - frazy kluczowe (witryna, filmy YouTube, media społecznościowe).

 

Zadanie:

Na podstawie badań w grupie utworzyć/ zmodyfikować frazy kluczowe (przewidywane zapytania) materiałów publikowanych w serwisie YouTube.

 

Opisy pod filmami oraz ich tagi muszą odwzorowywać statystycznie najczęściej powtarzane zapytania grupy docelowej. W tym celu należy przeprowadzić odpowiednie badania ankietowe:

 

 

Zadania (wideo):

1. Dokonać montażu i udźwiękowienia filmu.

2. Opublikować materiał wideo w serwisie YouTube (dodać: tytuł, opis, słowa kluczowe, wybrać lub stworzyć miniaturę).

3. Kanał YouTube wyposażyć w symbole marki: górny baner, logo, hiperłącze do strony na banerze, opisy.

4. Na banerze kanału YouTube proszę systematycznie umieszczać hiperłącza do kolejnych mediów społecznościowych.

5. Filmy proszę zaopatrzyć w karty z odsyłaczami do strony produktu.

6. Kanał (wszystkie filmy) należy wyposażyć w znak wodny (logo marki). Jego kliknięcie oznacza subskrypcję kanału.

7. Adresy kanału proszę przesłać z zastosowaniem formularza (na górze strony). W opisie filmów (na kanale YT) proszę podać inicjały autorów oraz tytuły
    utworów (podkład dźwiękowy).

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

Microsoft Power Point lub LibreOffice Impress

Audacity

LABORATORIUM 8

q1

TEMAT:

Integracja mediów społecznościowych z witryną marki: blog, X (Twitter), Instagram, LinkedIn i inne.

 

Zadania:

1. Zamieszczanie linków i mechanizmów interaktywnych mediów społecznościowych.

2 Zapoznanie się z portalem LinkedIn. Jest wskazane (ale nie konieczne), aby jedna osoba z grupy utworzyła konto i reklamowała kierunek studiów.

3. Blog jako forma promocji.

 

Materiały:

Gdzie założyć Blog

Blogger

Blog Wordpress (darmowy z reklamami)

Tumblr

Blox

Blog.pl

Blog Onet

Przykłady blogów

LABORATORIUM 9

q1

TEMAT:

YouTube - elementy marki w obrębie filmów i kanału i witryny i mediów społecznościowych . Raporty Google Analytics.

 

Zadania:

1. Poszczególne grupy prezentują elementy marki na kanale YouTube: baner, logo, znak wodny, karty, odsyłacze do strony produktu, opisy filmów wraz
    ze słowami kluczowymi. Staramy się logicznie wytłumaczyć (nie wszyscy) słabą jakość materiału wideo.

2. W Google Analytics zdefiniować cel śledzenia na odtworzenie prezentacji wynoszącej (w 4 wersji Google Analytics może być z tym problem).
    Konwersję celu można jednak wyliczyć dzieląc liczbę osób odwiedzających stronę docelową przez odwiedzających witrynę i wyrażając wynik w procentach.

 

Pamiętajmy: Materiał wideo to wizytówka witryny oraz produktu! Złego pierwszego wrażenia nie da się cofnąć! Tylko kilka sekund wystarczy, aby klient ocenił negatywnie nasz film. Wrażenie to automatycznie przenosi się na naszą markę i produkt!

LABORATORIUM 10

q1

TEMAT:

Konsultacje projektów (1).  Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy internetowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami.

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ ODT/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

 

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i X (Twittera) lub innych (od początku semestru).
 

IV. Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej (od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!
Uwaga! Obecna, czwarta wersja Google Analytics (od lipca 2023) oferuje nieco inną formę prezentacji danych. Istnieje obawa, że ze względu na nową "poprawność polityczną" nie uzyskamy wszystkich danych.


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY.

LABORATORIUM 11

q1

TEMAT:

Formularze Google – jako proste narzędzie interakcji z klientami; algorytmy do analizy formularzy Google.

 

Zagadnienia (Excela zrobię w formie wykładu. Na laboratorium zajmiemy się punktem nr 7):

1. Skonstruować formularz - uwzględnić wybór wariantu kolejnych części formularza na podstawie uprzednio udzielonych odpowiedzi (jeśli jest to uzasadnione).

2. Wypełnić 30 razy formularz i pobrać skoroszyt (XLSX lub ODS).

3. Korzystając z arkusza kalkulacyjnego stworzyć algorytmy zamieniające wyrażenia tekstowe na wartości liczbowe.

4. Korzystając z mechanizmu filtrowania sporządzić podstawowe statystyki wraz z wykresami.

5. Gotowy skoroszyt proszę przesłać na Dysk Google.

6. Wykonać kopię formularza i  osadzić ją w dokumencie HTML poprzez „iframe” – w celu uzyskania statystyk z Google Analytics.

7. Korzystając z niniejszych materiałów proszę osadzić interaktywne widżety SM na stronie marki/ produktu. Na fanpage'u Facebooka proszę umieścić
    przycisk CTA (jeśli te rozwiązania będą współpracowały z Witrynami Google).

 

Materiał wideo:

Excel - podstawy (przypomnienie):

 

Przygotowanie danych do analizy statystycznej:

 

● Statistica - analiza statystyczna:

● Podstawowe wykresy:

● Pliki do pobrania

LABORATORIUM 12

q1

TEMAT:

Konsultacje projektów (2). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy internetowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami.

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ ODT/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

 

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i X (Twittera) lub innych (od początku semestru).
 

IV. Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej (od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!
Uwaga! Obecna, czwarta wersja Google Analytics (od lipca 2023) oferuje nieco inną formę prezentacji danych. Istnieje obawa, że ze względu na nową "poprawność polityczną" nie uzyskamy wszystkich danych.


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY.

LABORATORIUM 13

q1

TEMAT:

Brand marketing: programy pocztowe; listy mailingowe subskrybentów, tworzenie automatycznych podpisów (sygnatur) z firmowymi adresami; monitoring i optymalizacja.

 

 05   Teoria: Autoprezentacja w mediach społecznościowych.

 06   Teoria: Neuromarketing; marketing. szept. i wirusowy.

 07   Teoria: Promocja/ skuteczność/ zaufanie.

 

Zagadnienia:

1. Przegląd narzędzi do audytu witryn internetowych (np. WebsiteGrader.com i wiele innych).

2. Google Alerts.

3. Zmiany i optymalizacja witryny zgodnie z wynikami audytu.

3. Konfiguracja programów pocztowych (np. Gmail, Mozilla Thunderbird oraz aplikacje Androida) umożliwiająca tworzenie automatycznych podpisów (sygnatur/
    stopek zawierających, np. adresy poszczególnych mediów społecznościowych.

4. Tworzenie list mailingowych.

 

Zadanie:

Na podstawie informacji ze strony www oraz zamieszczonego poniżej filmu proszę przygotować sygnaturę e-maila. Sygnatura powinna zawierać tekst oraz grafikę z osadzonymi hiperłączami. Po sporządzeniu sygnatury proszę wysłać maila na adres: j.jedryczkowski@g.elearn.uz.zgora.pl Tytuł maila: SYGNATURA; Treść: Imię i Nazwisko oraz nazwa projektu.

 

LABORATORIUM 14

q1

TEMAT:

Konsultacje projektów (3). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy internetowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA- RAPORTU (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami.

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ ODT/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

 

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i X (Twittera) lub innych (od początku semestru).
 

IV. Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej (od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!
Uwaga! Obecna, czwarta wersja Google Analytics (od lipca 2023) oferuje nieco inną formę prezentacji danych. Istnieje obawa, że ze względu na nową "poprawność polityczną" nie uzyskamy wszystkich danych.


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY.

 

LABORATORIUM 15

q1

TEMAT:

Analiza i ocena raportów: Google Analytics, YouTube Analytics oraz statystyk z mediów społecznościowych.

 

 08  Teoria: Web Analytics

 

Zadania:

1. Poszczególne grupy kończą RAPORTY (Raport końcowy i Ocena projektu):

- informacja o realizacji zadań przez poszczególnych członków grupy.

- wskazane raporty Google Analytics.

- wskazane raporty YouTybe Analytics.

- statystyki z poszczególnych portali społecznościowych.

- informację ilości pozyskanych klientów.

2. Raporty zapisane w postaci plików PDF/DOCX/ODT proszę przesłać w ustalonym terminie.

Raporty proszę przesyłać z zastosowaniem Dysku Google.

3. Na zajęciach każda grupa prezentuje/ konsultuje swój raport ze szczególnym uwzględnieniem wniosków na temat udziału w promocji marki i pozyskiwaniu klientów poszczególnych mediów społecznościowych.


 
   

TEORIA DO ZAJĘĆ LABORATORYJNYCH

 TEORIA 1

q1

TEMAT:

Nowy typ odbiorcy / klienta – nowe media, a plastyczność mózgu. Manipulacja w mediach masowych.

YouTube Analytics – przykłady badań własnych.

 

Zagadnienia:

Teoria 1. Nowa forma przekazu = nowy odbiorca (wyniki badań własnych): Pobierz prezentację (Kielce)

Teoria 1. Forma przekazu = forma manipulacji: Pobierz prezentację (DBI)

 

Publikacje:

- Jędryczkowski J. (2016) Krótkie komunikaty multimedialne w procesie nabywania wiedzy proceduralnej, "General and Professional Education" 3/2016. Pobierz plik PDF

- Jędryczkowsk J. (2016) Cognitive preferences displayed by the recipients of short, educational multimedia messages, W: red. E. Baron-Polańczyk,
   ICT in educational Design Vol.10, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 97-112. Pobierz plik PDF

TEORIA 2

q1

TEMAT:

Brand marketing w mediach społecznościowych (1).

 

Zagadnienia:

 Brand marketing: Pobierz prezentację

 Web design: Pobierz plik DOCX

 Webwriting.

 Graficzna kompozycja reklamy.

 Słownictwo reklam , a manipulacja: Pobierz prezentację

 Testy A/B: Pobierz prezentację

 Elementy tworzywa filmowego.

 Dźwięk w filmie reklamowym. 

 Legalne źródła komponentów multimedialnych do materiałów promocyjnych [Muzyka YouTube] [Pexels] [FindSounds]

 

Literatura:

Strategiczny brand marketing

Niezawodne zasady web designu

Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów

Testy A/B. Od kliknięcia do klienta

Okładka książki "Psychologia reklamy"

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu

 

 

Narzędzia:

 Adobe Color: wybór zestawu barw

 

Materiały:

Teoria 2. Brand marketing - wprowadzenie (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 2. Optymalizacja interfejsu i testy A/B  (pptx -  hasło): Pobierz prezentację

Teoria 2. Interfejs - kolorystyka i struktura (docx -  hasło): Pobierz plik DOCX

Teoria 2. Konstruowanie sloganów reklamowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

TEORIA 3

q1

TEMAT:

1. Konstruowanie komunikatów dźwiękowych.

2. Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta.

 

1. Konstruowanie komunikatów dźwiękowych.

Na podstawie książki: Byron Reeves, Clifford Nass, Media i Ludzie.

 

Byron Reeves, Clifford Nass, Media i Ludzie

 

Zagadnienia:

 Osobowość interfejsu - wyniki badan i zalecenia dla twórców reklam.

 Jakość obrazu a jakość dźwięku - reakcje odbiorców.

 Problem synchronizacji dźwięku i obrazu w świetle wyników badań odbiorców.


 

2. Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta.

 

Zagadnienia:

 Produkt.

 Przygotowanie do startu.

 Baza medialna.

 Witryna / strony docelowe (Landing page).

 Zwiększanie zasięgu – media społecznościowe.

 Analizy.

 Fani.

 

Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta

Rys. Opracowanie własne

 

 

Rozumienie pojęcia Internet

 

Rys. Opracowanie własne

Literatura:

Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku

Michael Hyatt WWW HomePage

Michael Hyatt Facebook

Michael Hyatt YouTube

Michael Hyatt X (Twitter)

Michael Hyatt Instagram

Michael Hyatt Ppinterest

Michael Hyatt Linkedin

Materiały wykładowcy - hasło

 

Materiały:

Teoria 3. Platforma biznesowa wg M. Hyatta  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

TEORIA 4

q1

TEMAT:

Media multimedia mass media, media społecznościowe. Stymulacja procesów uwagi, a skuteczność oddziaływań marketingowych.

 

Zagadnienia:

 Człowiek w świecie mediów. Poznawanie świata poprzez media.

 Systemy reprezentacji rzeczywistości (konstruktywizm) a konstrukcja komunikatów medialnych.

 Stymulacja procesów uwagi, a skuteczność kampanii marketingowych.

 Technologia informacyjno-komunikacyjna (ICT) jako czynnik integrujący możliwości współczesnych masmediów.

 Cechy charakterystyczne nowych mediów (interaktywność, multimedialność, hipertekstowość, komunikacyjność).

 

Materiały:

Teoria 4. Koncepcje poznawcze, a odbiór przekazów multimedialnych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 4. Procesy uwagi, a konstruowanie komunikatów medialnych  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

 

Materiały uzupełniające:

Teoria 4. Koncepcje poznawcze ... [ Artykuł uzupełniający: Teoretycy, Multimedia (b. krótko), Procesy uwagi]: Pobierz plik DOCX  (istotne treści na niebiesko).

Teoria 4. Manipulacja - pojęcia i terminy (do testu końcowego): Pobierz plik DOCX 

Teoria 4. Szeroka definicja multimediów (plusy/ minusy), wg D. De Kerckhove (pdf s.8 do s.21): Pobierz plik PDF

 

media, media edukacyjne, multimedia,

J. Bruner a multimedia - rysunek (PDF).

slajdy: J. Bruner a multimedia, przekaz pozawerbalny, hipertekstowość.

TEORIA 5

q1

TEMAT:

Autoprezentacja w mediach społecznościowych.

 

Zagadnienia:

 Pojęcie autoprezentacji - zasięg teorii.

 Autoprezentacja - uwarunkowania.

 Taktyki autoprezentacji.

 Motywy autoprezentacji.

 

Teoria 5. Autoprezentacja jako element strategii biznesowej w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

 

Okładka: Wywieranie wrażenia na innych

Okładka: Wywieranie wrażenia

Link do filmu: Mowa ciała

 

TEORIA 6

q1

TEMAT:

Neuromarketing (fragmenty filmu); marketing szeptany; marketing wirusowy.


Zagadnienia:

 Neuromarketing (35 min) - (0-4.27)(14.25-17.24)(20.50-22.38)(26.18-30.00)

 Marketing szeptany.

 Marketing wirusowy.

 Ułatwienia dla klientów: paczkomaty oraz nowoczesne formy płatności (Blik).

 

Teoria 6. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Teoria 6. Marketing szeptany: Definicje, Kodeks, Artykuł, Raport.

 

Marketing wirusowy - przykłady:

Thinkmodo (agencja zajmująca się wyłącznie marketingiem wirusowym): kampanie [2] [11] [12] [19].

Woda Evian (2013)

Samsung (Samsung Galaxy Note 3) - fotografia

Yes We Can - Barack Obama Music Video

Serce i Rozum playlista

Allegro i "Legendy polskie"

 

Literatura:

Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży

Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku

Marketing wirusowy w internecie

 

TEORIA 7

q1

TEMAT:

Brand marketing w mediach społecznościowych (2).

 

Zagadnienia:

 Brand marketing.

 Promocja w mediach społecznościowych.

 Blog.

 Skuteczność.

 Zaufanie.

 

Teoria 7. Media społecznościowe - zaufanie (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

 

Literatura:

 

Strategiczny brand marketing

Jesteś marką Blog

Zaufanie 2.0

Jak promować się w mediach społecznościowych

Marketing społecznościowy

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym

TEORIA 8

q1

TEMAT:

Web Analytics.

 

Zagadnienia:

 Big Data.

 YouTube Analytics, a skuteczność materiałów wideo (prezentacji wynoszącej).

 Google Analytics – przepływ użytkowników, a modyfikowanie witryny firmowej oraz strategii marketingowych.

 Audyt witryny.

 Statystyki mediów społecznościowych.

 

Materiały:

Metoda Kosińskiego - film (jeśli używasz Adblocka, włącz w oknie incognito).

Metoda Kosińskiego - artykuł (hasło na zajęciach) lub artykuł na stronie WWW.

 

Teoria 8. BigData (docx - hasło): Pobierz plik DOCX.

Literatura:

 

Big Data. Najlepsze praktyki budowy skalowalnych systemów obsługi danych w czasie rzeczywistym Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych Google Analytics dla marketingowców. Wydanie II Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności

 


TEORIA (pliki do pobrania):

Teoria 1. Nowa forma przekazu = nowy odbiorca (wyniki badań własnych): Pobierz prezentację (Kielce)

Teoria 1. Forma przekazu = forma manipulacji: Pobierz prezentację (DBI)

Teoria 2. Brand marketing - wprowadzenie (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 2. Optymalizacja interfejsu i testy A/B  (pptx -  hasło): Pobierz prezentację

Teoria 2. Interfejs - kolorystyka i struktura (docx -  hasło): Pobierz plik DOCX

Teoria 2. Konstruowanie sloganów reklamowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 3. Platforma biznesowa wg M. Hyatta  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 4. Koncepcje poznawcze, a odbiór przekazów multimedialnych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 4. Koncepcje poznawcze ... [ Artykuł uzupełniający: Teoretycy, Multimedia (b. krótko), Procesy uwagi]: Pobierz plik DOCX  (istotne treści na niebiesko).

Teoria 4. Procesy uwagi, a konstruowanie komunikatów medialnych  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 4. Szeroka definicja multimediów (plusy/ minusy), wg D. De Kerckhove (pdf s.8 do s.21): Pobierz plik PDF

Teoria 5. Autoprezentacja jako element strategii biznesowej w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Teoria 6. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Teoria 6. Marketing szeptany: Definicje, Kodeks, Artykuł, Raport.

Teoria 7. Media społecznościowe - zaufanie (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Teoria 8. BigData (docx - hasło): Pobierz plik DOCX.

 

 Materiały dodatkowe:

 Osobowość interfejsu (hasło).

 Interfejs - wierność odwzorowania - wierność odwzorowania (hasło).

 UI i UX, content marketing, pozycjonowanie organiczne, terminy i pojęcia

 

 Przykładowe witryny oraz produkty:

Michael Hyatt

http://merita.pl

https://www.lamaree.pl

http://sklep-wadima.pl

http://www.plmeble.com/#

http://www.ada-meble.pl

Program przedmiotu opracował dr Jacek Jędryczkowski