II Krajowa Konferencja "Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji"

 

 

edukacja.torun.pl

 

Lista uczestników i tytuły wygłoszonych referatów


  • Przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych - prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki,

  •  prof. dr hab. W. Duch – Zastosowanie kognitywistyki,

  • dr W. Lewandowski – E-technologie w kształceniu,

  • dr A. Skarbińska – Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji,

  • mgr E. Szala, dr M. Szala – Metody sztucznej inteligencji w diagnostyce i analizie danych pedagogicznych.

  • prof. dr hab. J. Gajda, Humanizm jako trwała podstawa edukacji medialnej,

  • prof. dr hab. K. Denek, Edukacja w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym,

  • prof. dr hab. S. M. Kwiatkowski, Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji,

  • prof. dr hab. Z. Melosik, Mass media a przemiany kultury współczesnej,

  • prof. dr hab. S. Juszczyk, Program Pionier – implikacje edukacyjne,

  • prof. dr hab. inż. W. Osmańska-Furmanek, prof. dr hab. inż. Marek Furmanek, mgr J. Jędryczkowski, Multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość.

  • mgr G. Gregorczyk, Informatyka i pedagogika,

  • prof. dr hab. J. Gnitecki, Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej,

  • prof. dr hab. B. Kaczmarek, Mózg a komputer – umysł otwarty czy zamknięty?,

  • dr A. Tarnowski, Intencjonalność i automatyzm w modelach teoretycznej uwagi,

  • dr M. Błaszak, Rozszerzona reprezentacyjna architektura umysłu,

  • mgr A. Bezmienow, Przeżycie percepcyjne jako podstawowa kategoria poznawcza w fenomenologii,

  • prof. dr hab. M. M. Sysło, Technologia informacyjna zmieniająca edukację,

  • prof. zwycz. dr hab. A. Straszak, Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej,

  • dr H. Batorowska, Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej,

  • dr G. Penkowska, Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności,

  • mgr Dorota Siemieniecka-Gogolin, Technologia informacyjna a twórczy nauczyciel,

  • mgr A. Kołacz, Technologia informacyjna w szkole,

  • mgr J. Buczyńska, O studium podyplomowym w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym,

  • prof. dr hab. W. Zawadowski, mgr K. Mostowski, Metafora w edukacji matematycznej,

  • ks dr J. Kloch, Inteligentne wyszukiwanie internetowych źródeł edukacyjnych i naukowych,

  • dr K. Kotlarski, Kontrowersje wokół inteligencji emocjonalnej,

  • mgr W. Dziarnowska, Fenomenalność a subiektywność. Na czym polega osobliwość qualiów?,

  • mgr K. Mostowski, Badanie wyobraźni przestrzennej za pomocą programu PunktXYZ,

  • dr E. Kushtina, mgr R.Wojtaś, mgr P.Różewski, Podejście kognitywne do projektowania materiałów dydaktycznych dla edukacji zdalnej w środowisku LearningSpace,

  • prof. dr hab. K. Wenta, Przygotowanie studentów do wykorzystania Internetu,

  • dr K. Wieczorkowski, Nauczanie na odległość,

  • dr  M. Bendt-Schreiber, mgr A. B. Kwiatkowska, mgr  A. Polewczyński, K. Skowronek, prof. dr hab. W. Duch, Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na  uniwersytety – nowe wyzwania edukacyjne,

  • dr hab. T. Rzeżuchowski, Konkurs internetowy z matematyki,

  • mgr J. Buczyńska, Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę,

  • prof. dr hab. A. Klawiter, Przedmiot słuchowy a słuchowe rozpoznawanie przedmiotu,

  • prof. dr hab. P. Tyrała, Multimedialny charakter symulacji komputerowej,

  • dr  Z. Madeja, Multimedialność czy polisensoryczność? (neuropsychologiczne moderatory i akceleratory edukacji przed monitorami ekranowymi.

  • dr  J. Z. Górnikiewicz, Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans,

  • mgr inż. W. Póljanowicz, mgr P. Wojda, mgr E. Kołodziejska, Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu,

  • mgr Z. Mikurenda, Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych,

  • mgr inż. S. Gurdała, Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBAÔ,

  • dr  Z. Kozieł, Geokompozycje jako ujęcia wideograficzne,

  • dr T. Szlendak, Autoportrety i teoria umysłu,

  • mgr M. Poniatowska, Charakterystyka systemów CAA,

  • prof. dr hab. inż. W. Osmańska-Furmanek, prof. dr hab. inż. M. Furmanek, Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji,

  • mgr J. Skiba, Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym,

  • mgr A. Stasiewicz, Multimedialne prace dyplomowe,

  • mgr M. Kołacz, Systemy multimedialne w edukacji,

  • prof. dr hab. K. Żuchelkowska, Edukacyjne programy komputerowe w rozwijaniu aktywności twórczej uczniów klas młodszych,

  • prof. dr hab. W. Lipiński, Edukacyjne zastosowanie programu Mathcad w rozwiązywaniu układów równań różniczkowych,

  • mgr K. Dałek, Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym  nauczaniu matematyki?,

  • dr inż. T. Kwater, Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum,

  • mgr A. Stasiewicz, Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników,

  • mgr M. Miłan-Arciszewska, Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym,

  • mgr B. Didkowska, Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne,

  • dr A. Serdyński, Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki,

  • dr D. Morańska, Authoware Professional for Windows – uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie,

  • dr J. Gruba, Komputerowe wspomaganie nauki czytania dzieci 6-letnich,

  • mgr A. Watoła, Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu,

  • mgr D. Szymko, Media w kształceniu specjalnym,

  • mgr M. Abelite, Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej,

  • ks. mgr A. Zakrzewski, Elektroniczne obrazy w katechezie czyli e-ikony.

II                   Krajowa Konferencja "Technologia informacyjna w                   zmieniającej się edukacji"


 | Organizatorzy konferencji | Komitet organizacyjny | Tematyka konferencji | Sprawozdanie z konferencji |  


 |  Powrót do strony początkowej |