Menu Start Strona główna Materiały dla studentów MTI - kanon oprogramowania Kursy multimedialne Kurs: LibreOffice Writer Cywilizowanie Windows 8 i 8.1 O autorze witryny Dane kontaktowe Publikacje Multimedia dla najmłodszych Seminarium e-learning Biogram Materiały do zajęć - instrukcje Wizualizacje procesów i zjawisk Praca naukowa Ogłoszenia Instrukcje do zajęć z MTI Plan zajęć Zaliczenie z MTI - semestr letni Egzaminy

 
JJ Kursy | Logo | Email | Autor

 
 

 

 

MASS MEDIA W SPORCIE


 

Treści oraz wybrane materiały do pobrania (hasło podane na wykładzie)

NA ZALICZENIE OBOWIĄZUJĄ JEDYNIE TREŚCI Z ZAJĘĆ ORAZ Z UDOSTĘPNIONYCH ARTYKUŁÓW

I-II Literatura, podstawowe pojęcia i terminy, oddziaływania

 

1. Prezentacja - literatura i definicje - hasło (literatura, komunikowanie, determinizm technologiczny, Modele).
2. Media i media edukacyjne - hasło wg W. Strykowskiego.
3. Media / TI / ICT / Multimedia (uwaga dodałem nowe materiały) - hasło.

4. Mass media - geneza pojęcia wg D. McQuaila.
5. Mass media wg T. Goban-Klassa i D. McQuaila.

 

III Komentator sportowy

 

Zadanie: Studenci prezentują sylwetki znanych komentatorów sportowych (najlepiej nagrania z YouTube).

1. Osobowość komentatora (definicje osobowości).

2. Charyzma.

3. Retoryka.

4. Emocje i dynamika.

5. Wiedza o odbiorcach.

6. Kompetencje merytoryczne (odpowiednie dozowanie terminologii).

 

Komentatorzy [hasło]

Karta pracy

Kolokwium [1][2][HD]

PRASA


IV-V Prezentacja i reklama wydarzeń sportowych w materiałach drukowanych

 

1. Stymulacja procesów uwagi w materiałach drukowanych.

3. Film "Dzieje pisma" (fragmenty - 45 min.). Oddziaływanie mediów drukowanych. (streszczenie - hasło).

2. Oddziaływanie komunikatów drukowanych (na podstawie reklam kosmetyków): materiały do opracowania własnego sloganu lub hasła.

 

Zadanie: Przygotować slogan reklamowy promujący: kulturę fizyczną, zdrowy styl życia, imprezę sportową, klub, produkt itp.

Gotowy slogan lub hasło proszę przesłać korzystając z tego FORMULARZA.

 

 

RADIO i TELEWIZJA


 

VI  Manipulacja w mediach masowych.
1. Radiowe imperium Goebbelsa - oddziaływanie radia. (hasło).
2. Rola i oddziaływanie radia z rozdziału "Media masowe w edukacji" (fragment).
3. Manipulacja w mass mediach - różne formy (artykuły - hasło).

 

VII
1. Telewizja - manipulacja wg. D. de Kerckhove z książki "Powłoka Kultury"; Rozdział 2: "Telewizja".
1. Manipulacja cd. - Film (fragmenty) "Neuromarketing" (35min) - nowe formy manipulacji.
2. Geneza edukacyjnych zastosowań mass mediów (Media masowe w edukacji).
3. Definicje i pojęcie komunikowania wg T. Goban-Klassa (artykuł - hasło).

 

 

INTERNET (NOWE MEDIA)


 

VIII Nowe zjawiska w świecie mass mediów; Manipulacja w mediach masowych cd.
- Kampanie społeczne:
- akcje SMS,
- fora dyskusyjne,
- portale społecznościowe (wiosna ludów w świecie arabskim),
- blogi,
- społeczności skupione wokół gier online (stały kontakt),
- bojkotowanie witryn (koncernów, organizacji),
- Wikipedia,
- GNU, GNU (Wikipedia),
- LibreOffice, a  OpenOffice po przejęciu od SUN przez Oracle,
- LINUX (a otwarte "furtki w Windows"). Zobacz Slax,
- Wikileaks.

- Manipulacja cd.
-
Marketing - reklama w mass mediach - masowa produkcja - globalny kryzys - globalna katastrofa:
- wprowadzenie - globalne zagrożenia i ich przyczyny ...
- Film: Spisek żarówkowy - nieznana historia zaplanowanej nieprzydatność (53 min):
- http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU&feature=related
-


Zaliczenie

 

Zagadnienia teoretyczne:

● Definicje i pojęcia: komunikowania, mediów, multimediów, mass mediów, mediów edukacyjnych. 
● Środki i formy komunikowania (podstawowe modele / model). 
● Media masowe geneza (także film „Dzieje pisma”) oraz pojęcia – wg Denisa McQuaila. 
● Zagrożenia ze strony mass mediów; Manipulacja w mass mediach.
● Media masowe w edukacji – historia (nazwiska, nazwy, bez dat). 

 

Zadanie praktyczne:

● Opracowanie przykładu reklamy lub innego przekazu promującego wydarzenie sportowe lub kulturę fizyczną w dowolnej formie (tekst-grafika, nagranie audio, nagranie wideo, multimedia, np. strona WWW). Oprócz projektu należy podać uzasadnienie (oparte w teorii) wyboru takiego, a nie innego rozwiązania.

 

LITERATURA: 
 

1.      Em Griffin „Podstawy komunikacji społecznej”

2.      Kim Barnes „Wywieranie wpływu”

3.      Pierre Sorlin „Mass Media” 

4.      Byron Reewes i Clifford Nass „Media i ludzie”

5.      McLuchan „Wybór tekstów”

6.      red. Bronisław Siemieniecki „Manipulacja Media Edukacja”

7.      Tomasz Goban-Klas „Media i komunikowanie masowe”

8.      Roger D. Wimmer i Joseph R. Dominick „Mass media. Metody badań”

9.      Dariusz Doliński „Psychologia reklamy”

10.    Richard Laermer i Michael Prichinello  „Public relations”

11.    Denis McQuil „Teoria komunikowania masowego”

12.    J. Jędryczkowski „Media masowe w edukacji” w: „Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela”

13.    Bogusława Dobek-Ostrowska „Studia z teorii komunikowania masowego”

14.    Derrick de Kerckhowe Powłoka Kultury

15.    Alvin i Heidi Toffler „Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali”

16.    Bogusława Dobek-Ostrowska „Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne”

17.    Derrick de Kerckhove „Powłoka kultury”

 

DODATKOWA PRACA ZALICZENIOWA (BRAK OBECNOŚCI LUB CHĘĆ POPRAWIENIA OCENY) 
 

Korzystając z poniższego kursu wideo proszę utworzyć własną witrynę w serwisie weebly.com/?lang=pl

Witryna powinna być poświęcona reklamie kierunku Wychowanie fizyczne (Uniwersytet Zielonogórski).

Proszę wykorzystać informacje dotyczące tworzenia sloganów reklamowych. Można korzystać z materiałów dostępnych w YouTube lub na stronach Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz własnych kolekcji zdjęć (szczególnie zachęcam).

Po stworzeniu własnej strony proszę wkleić jej adres (razem z http://) do załączonego tu FORMULARZA.

 

Klikając w prawym dolnym rogu niniejszego filmu można włączyć tryb pełnoekranowy.

 

Ankieta - Ewaluacja kursu multimedialnego: „Zakładanie własnej strony WWW”.